Börsnotering och miljonaffärer för Umeåföretaget Zordix

Det är en intensiv höst för spelbolaget Zordix. Börsnotering på gång liksom nyanställningar och flera projekt som kan bl miljonaffärer.

Som vi tidigare har kunnat berätta går spelutvecklingsbolaget Zordix mot en börsnotering, något som inte hör till vanligheterna för bolag från Umeå. Teckningsperioden i Zordix pågår just nu mellan 29 oktober – 13 november, läs mer om den via länken.

Matti Larsson, vd för Zordix, berättar att det utöver börsnotering också händer mycket annat för bolaget denna höst.

– Vi arbetar med Emma-Nellie Örtendahl, 20-årig dubbel världsmästarinna i Aqua Bike, som blir en spelkaraktär och får sitt eget Championship i vårt spel Aqua Moto Racing Utopia i en kommande expansion, berättar Matti Larsson.

Zordix utökar också sina lokaler med 100 kvadratmeter och har precis anställt ytterligare två medarbetare samtidigt som tre nya praktikanter anslutit sig till produktionsenheten.

– Arbetet med en helt ny prototyp till ett framtida terrängfordonsspel har inletts förutom utvecklingen av ett ännu icke annonserat spel med en större förläggare.

Enligt Matti Larsson ger den nya produktionen garanterade intäkter om 20 miljoner kronor under 1,5 års tid. Produktionen avser ett nytt PowerSports racingspel med terrängfordon för minst fyra spelplattformar och är mer än fyra gånger större än någon av Zordix tidigare affärer. Projektet ger en god grund även för år 2019 då starten av fler nya utvecklingsprojekt beräknas annonseras.